A marketinges szakma fénykorát éli és a jövőben olyan szakterületté válhat, mely elkerülhetetlen tényező lesz a munkaerőpiacon. A miskolci cégeknek is egyre fontosabb, hogy láthatóvá váljanak a piacon.
Mit csinál a marketinges?
Bizonyára a többség már hallott a marketingesek szerepköréről, azonban sok tévhit és hamis információ terjedhet róluk. Ebben a szakmában viszont minden nap más és más lehet, illetve nehéz egy-egy szóval definiálni, milyen feladatokat is takar valójában. Bizonyos cégek és vállalatok igényei, elvárásai változóak lehetnek a szerepkörrel kapcsolatban – például attól függően, mennyire veszik komolyan a kérdést.
A marketinges felel a kampányokért, a hirdetésekért és láthatóságért (pl. hirdetések, keresőmotorok, promóciók), megszervezi a cég kommunikációs folyamatait és akár értékesít, segít az ügyfélbázis megtartásában és bővítésében. Egy nagyvállalati légkörben teljesen más feladatok lehetnek, mint a kisebb cégeknél.
A közösségi média felületek és az internetes jelenlét 2021-ben elkerülhetetlenné vált. Ezért fontos, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzünk a legújabb trendekről és sose dőljünk hátra: mindig van hova fejlődni, a szakma pedig folyamatosan változik.
Bizonyos vállalkozók maguknak intézik a marketinget, azonban nem árt erre szakosodott embert foglalkoztatni, ugyanis a sikerhez vezető folyamatok egyre komplexebb tudásanyagot és megvalósítást igényelnek.
https://thepitch.hu/online-marketing-menedzser/
https://marketingtipp.hu/mit-csinal-egy-marketinges-2019-ben/
Marketinges állás Miskolcon
A szakmában fontos skillek közé tartozik a jó szövegírási készség, a kreativitás, a grafikai programok ismerete (pl. Photoshop), a jó kommunikációs képesség és bizonyos alapismeretek megléte (pl. PPC vagy SEO, közösségi média felületek kezelése, blogolás, webes „tudás”). Miskolcon is egyre több munkalehetőség adódik marketinges pozíciókban.
https://miskolcallas.hu/allasok/kereskedelem-ertekesites
Marketinges képzés Miskolcon
A Miskolci Egyetemen tanulhatunk kereskedelem és marketing alapszakon, de érdemes megfontolni a felsőoktatási szakképzést is, ahol választhatunk a kereskedelmi és marketingkommunikáció szakirányok között. Amennyiben nem állunk meg, mesterdiplomát is szerezhetünk.
https://marketingblogger.hu/kereskedelem-es-marketing-szak/
A marketinges szakmában való elhelyezkedéshez azonban nem feltétlenül alapkövetelmény a diploma. A szakmai tudás, a felmutatott tapasztalat és esetleges sikerek kompenzálhatják hiányát, illetve egyéb területeken folytatott tanulmányok sem jelentik azt, hogy el kell zárkóznunk a területtől.
https://gtk.uni-miskolc.hu/informaciok_a_kepzeseinkrol
Marketinges fizetések
Habár a szakma sokszínűsége miatt nehéz meghatározni, mennyi egy marketinges átlagkeresete, bizonyos pozíciókról találhatunk kutatásokat. A reklám- és marketingügynökségeknél például kreatív igazgatóként tehetünk szert magas jövedelemre, míg a multiknál és a kkv-szektorban az online/offline menedzserek karrierje kecsegtető.
https://www.hrportal.hu/hr/mennyit-keres-egy-marketinges-20200624.html
A marketing, reklám és PR iparágban mért átlag a Fizetések.hu adatai szerint 276.661 Ft-tól 608.275 Ft között helyezkedik el.
https://www.fizetesek.hu/fizetesek/marketing-reklam-pr
MiskolcAllas.hu / P.P.